Aktywne filtry

Drążki treningowe do treningu w domu służą najczęściej do treningu mięśni pleców i bicepsów. Jednak przyrząd ten można też z powodzeniem stosować również do treningu innych partii ciała, takich jak brzucha czy też, stosując dodatkowo gumy oporowe, tricepsy.

Najbardziej popularne drążki do ćwiczeń w domu to drążki rozporowe – montowane w futrynie drzwi oraz drążki montowane na stałe, najczęściej do ściany. Wybór drążka zależy od naszych możliwości lokalowych oraz finansowych. Drążki rozporowe są poręczniejsze – można je łatwo zdemontować i złożyć, mają też regulację w zakresie szerokości. Drążki montowane do ściany są z reguły bardziej uniwersalne jeśli chodzi o rozstaw rąk i rodzaj chwytu podczas ćwiczenia.

Poręcze treningowe to prosty ale przydatny sprzęt w treningu domowym. Na rynku dostępne są zarówno poręcze wolno stojące, jak i montowane do ściany. Najczęściej używamy ich do pompek na poręczach, treningu mięśni brzucha. Przy wyborze poręczy do ćwiczeń nie należy kierować się wyłącznie ceną, muszą one być wykonane z solidnego materiału i mieć mocne połączenia pomiędzy elementami, szczególnie jeżeli nasz ciężar ciała jest stosunkowo wysoki.

Powiązane artykuły

drążki, poręcze, podciąganie, bicepsy, plecy

No entries yet.