Aktywne filtry

Na rynku dostępna jest szeroka gama gryfów do sztang, różniących się wieloma parametrami, takimi jak długość, grubość części chwytnej, kształt, a także stopień wytrzymałości, a więc dopuszczalne obciążenie.

Gryfy najtańsze, przeznaczone wyłącznie do użytku domowego mają najczęściej wytrzymałość maksymalną około 120 kg i długość 120 – 150 cm. Pozwalają na wykonywanie większości ćwiczeń siłowych, jednak jeśli chcemy wykonywać martwe ciągi lub przysiady, a jesteśmy dość silną osobą to taki gryf się w tym wypadku nie sprawdzi. 

Jeśli chcemy do domowej siłowni kupić na początku tylko jeden gryf to dobrą opcją może być gryf łamany – pozwalający na trening bicepsów i tricepsów pod różnymi kątami, jednak takie gryfy są z reguły dość krótkie i może za ich pomocą nie być możliwe komfortowe wykonywanie takich ćwiczeń, jak wyciskanie stojąc.

Gryfy droższe i bardziej profesjonalne to gryfy olimpijskie. Te posiadają grubszą część chwytną (28 mm) oraz część na talerze(50 mm), która jest mocowana do gryfu za pomocą łożysk. Taki gryf może mieć nawet 220 cm długości i można na nim zamocować duży ciężar.

Sztangi gumowane ze stałym obciążeniem to z kolei ciekawa opcja dla bardziej wymagających klientów. Nie wymagają każdorazowego dostosowania obciążenia, choć zakup kompletu takich sztang to dość duży wydatek. Są one też bardzo wygodne w treningu fitness czy crossfit, kiedy przerwy pomiędzy ćwiczeniami są skracane do minimum.