Regulamin sklepu internetowego Sztanga.pl
Niniejszy regulamin określa ogólne zasady sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem sklepu internetowego działającego pod adresem http://sztanga.pl. Sprzedaż prowadzi przedsiębiorstwo BINARIUM Jarosław Sikora z siedzibą w Opocznie ul. Kossaka 18/17, zarejestrowane w Centralnej Ewidencji Informacji i Działalności Gospodarczej, posługujące się numerem NIP 7681041273.
§ 1: Definicje
-
Sklep – internetowy serwis działający w domenie http://sztanga.pl umożliwiający dokonywanie zakupu drogą elektroniczną
-
Sprzedawca – podmiot, o którym mowa we wstępie niniejszego regulaminu
-
Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub innna jednostka nie posiadająca osobowości prawnej, która dokonuje w Sklepie zakupu związanego z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
-
Kupujący – podmiot będący Konsumentem lub Klientem
-
Umowa kupna-sprzedaży – stosunek prawny zawierany na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym
-
Towar – każda rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy kupna-sprzedaży
-
Wada fizyczna – właściwość Towaru skutkująca jego niezgodnością Umową kupna-sprzedaży
-
Reklamacja – czynność dokonywana przez Kupującego w wyniku stwierdzenia przez niego Wady fizycznej Towaru, zmierzająca do odstąpienia do Umowy kupna-sprzedaży albo wymiany Towaru na pozbawiony wad
-
Zamówienie – czynność dokonywana przez Kupującego zmierzająca bezpośrednio do zawarcia Umowy kupna-sprzedaży
§ 2: Postanowienia wprowadzające
-
Niniejszy Regulamin jest integralną częścią umowy kupna-sprzedaży zawieranej pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą
-
Sklep jest platformą elektroniczną, za pośrednictwem której Sprzedawca dokonuje na rzecz Kupującego sprzedaży towarów.
-
Minimalne wymagania techniczne, jakie spełnić musi Kupujący aby możliwa była realizacja zamówienia:
-
dostęp do sieci internet w standardzie umożliwiającym poprawne wyświetlanie zawartości stron internetowych, wykorzystujących technologię HTML5, CCS i JavaScript
-
posiadanie aktywnego adresu poczty elektronicznej
-
posiadanie aktywnego numeru telefonu komórkowego
-
Prezentacja treści zamieszczonych na stronach internetowych sklepu, jak również wszelka korespondencja z Kupującym odbywa się w języku polskim
-
Ceny prezentowanych towarów są cenami brutto.
-
Produkty sprzedawane w sklepie są nowe i pozbawione wad.
-
Jeśli dany egzemplarz produktu lub jego opakowanie posiada uszkodzenia, sprzedawca w sposób jasny informuje o tym na stronie produktu.
§ 3: Składanie zamówienia
-
W celu złożenia zamówienia Kupujący winien podjąć następujące kroki:
1) wybrać żądane produkty na stronach sklepu poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”
2) na podstronie koszyka wybrać „Przejdź do realizacji zamówienia”
3) podać imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres email zamawiającego
4) podać adres, na który dostarczona ma być przesyłka
5) wybrać metodę dostawy towaru
6) wybrać sposób płatności
-
Z chwilą złożenia zamówienia (kliknięcia w przycisk “Zamawiam i płacę”) między Kupującym a Sprzedawcą dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży produktów objętych zamówieniem
-
Kupującym w sklepie może być osoba, która ukończyła 18 rok życia
-
Po złożeniu zamówienia Kupujący otrzymuje drogą elektroniczną potwierdzenie jego przyjęcia
§ 4: Formy dostawy i metody płatności
-
Kupujący ma do wyboru następujące metody dostawy produktów objętych zamówieniem:
-
dostawa za pośrednictwem Poczty Polskiej Kurier 48
-
dostawa za pośrednictwem firmy InPost – Paczkomaty (dostępność tej opcji uzależniona jest od gabarytów przesyłki)
-
dostawa za pośrednictwem firmy kurierskiej Fedex
-
Koszty dostawy ponosi kupujący, chyba że sprzedawca określi inaczej
-
Koszt dostawy zamawianych towarów jest zawsze widoczny na stronie podsumowania zamówienia
-
Koszty poszczególnych form dostawy towaru wraz z czasem realizacji zamówienia dostępne są na stronie http://sztanga.pl/content/1-wysylka-i-platnosci
-
Kupujący ma do wyboru następujące metody płatności za zamówienie:
-
płatność przelewem bankowym na rachunek sprzedawcy (kupujący dokonuje przelewu na rachunek bankowy sprzedawcy w ciągu 7 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia)
-
płatność elektroniczną za pośrednictwem systemu Dotpay
-
płatność elektroniczną za pośrednictwem systemu PayPal
-
płatność przy odbiorze przesyłki.
§ 5: Realizacja zamówienia
-
Realizacja zamówienia polega na skompletowaniu produktów zamówionych przez kupującego , przygotowaniu i wysłaniu paczki.
-
Proces realizacji zamówienia rozpoczyna się z chwilą odnotowania otrzymania wpłaty przez kupującego.
-
Czas realizacji zamówienia dla każdego z produktów podany jest zawsze na stronie produktu.
-
Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą wysłania przesyłki, o czym kupujący jest informowany drogą mailową.
§ 6: Odstąpienie od umowy
-
Kupujący, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy.
-
W przypadku podjęcia przez kupującego decyzji o odstąpieniu od umowy jest on obowiązany poinformować o tym sprzedawcę poprzez wypełnienie i wysłanie formularza odstąpienia od umowy.
-
Wyżej wymieniony formularz dostępny stronie http://sztanga.pl/odstapienie
-
Kupujący wysyła na adres email: sklep@sztanga.pl przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
-
Kupujący ma obowiązek bezzwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni odesłać rzecz na adres sprzedawcy.
-
Bezpośrednie koszty dostarczenia rzeczy do sprzedawcy ponosi kupujący.
-
Po otrzymaniu oświadczenia odstąpienia od umowy sprzedawca niezwłocznie przesyła kupującemu potwierdzenie otrzymania w.w. oświadczenia oraz w ciągu 14 dni od dnia jego otrzymania dokonuje zwrotu kupującemu poniesionych płatności.
-
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w stosunku do umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
§ 7: Odpowiedzialność za wady
-
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
-
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
-
Kupujący, w przypadku stwierdzenia wady fizycznej zakupionej rzeczy, może zarządać jej wymiany, naprawy lub obniżenia ceny rzeczy stosownie do stopnia istotności wady.
-
Kupującemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy kupna/sprzedaży jeśli wykryta wada rzeczy jest istotna.
-
W przypadku, kiedy dana rzecz posiada wadę, o której sprzedawca jasno poinformował w opisie produktu, kupującemu nie przysługuje prawo do rękojmi w związku z tą wadą.
-
W przypadku stwierdzenia wady fizycznej rzeczy kupujący może w terminie 2 lat od dnia otrzymania rzeczy złożyć reklamację drogą pisemną lub elektroniczną.
-
Kupujący dostarcza reklamowaną rzecz na koszt sprzedawcy do siedziby sprzedawcy.
-
Sprzedawca rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
-
Szczegóły dotyczące rękojmi reguluje art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego.
-
Informacje o udzielanej przez producenta gwarancji (jeśli takiej udzielił) znajdują się w opisie produktu lub w środku opakowania produktu.
§ 8: Pozasądowe sposoby dochodzenia roszczeń
-
Kupujący ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
-
zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży,
-
skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
-
Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Kupujący może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
-
Kupujący może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub. Spory rozstrzygane są drogą elektroniczną przez niezależnego mediatora.
§ 9: Postanowienia końcowe
-
Strony Umowy dążą do polubownego rozstrzygania ewentualnych sporów, a w przypadku braku takiej możliwości stosuje się przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 Kodeks Postępowania Cywilnego Dz.U. 1964.43.296.
-
Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu pod adresem http://sztanga.pl/3-regulamin i może być w razie potrzeby przez strony Umowy wydrukowany lub utrwalany na nośniku elektronicznym.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu, jednakże do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Kupującego.
-
Jeżeli Kupujący posiada aktywne konto w systemie Sklepu, o każdorazowej zmianie Regulaminu zostaje powiadamiany przed jej wejściem w życie.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem 18 lutego 2019 r.